Firmware - historia zmian

Centrum pobrań

  • Zmodyfikowano sposób konfiguracji emulacji ciśnienia, który od bieżącej wersji firmware będzie parametrem publicznym (nie ukrytym).
  • Dotychczasowa lista emulacji ciśnienia benzyny skojarzona z kodem silnika została skrócona do 4 różnych typów emulacji. Nowe typy to „Brak”, „Uniwersalna”, „Powielanie”, „Zmienna”.
  • Dodano nowy typ emulacji (SHPAE – STAG High Pressure Advanced Emulation), który dostępny jest w sterownikach wyposażonych w uniwersalne wejście impulsowe, dla wybranych kodów silnika (‘Hyundai/Kia G4LD (1.4 TGDI)’, ‘Hyundai/Kia G4FJ (1.6 TGDI) GPF’, ‘Hyundai/Kia G4FP (1.6 TGDI)’, ‘Hyundai/Kia G6DH (3.3 GDI)’, ‘Hyundai/Kia G6DJ (3.8 GDI)’, ‘Mazda PY-VPS (2.5 Skyactiv-G)’, ‘Opel A16XHT/LVP (1.6 SIDI Turbo)’, ‘Opel B20NHT(LTG) (2.0T)’.
  • Dodano nowe nastawy i opcje:
    – grupa nastaw „Konfiguracja wejść AUX”,
    – opcja „Odwrócone sterowanie pompą paliwa” rozszerzająca funkcjonalność „obsługi testu ciśnienia GMC”,
    – nastawa „Górny limit emulacji ciśnienia”.
  • Usunięto mapę ograniczania ciśnienia emulowanego
  • Dodano nowy kod silnika ‘Hyundai/Kia G4FP (1.6 TGDI)’

  • Dodano nową opcję „Zablokuj wtrysk do wyłączonego cylindra”  (dostępna w zakładce zawansowane)
  • Nowe kody silnika:
      • ‘Subaru FA24F (2.4)’ (wspierany przez sterownik STAG-400.6 DPI Model A1)
      • ‘Ford NANO (2.7 EcoBoost) (>2018r)’ (wspierany przez sterownik  STAG-400.6 DPI A2 „EcoTec3”)
      • ‘GM LGX (3.6)’ (wspierany przez sterownik  STAG-400.6 DPI A2 „EcoTec3”)
      • ‘JLR AJ133 (5.0)’ (wspierany przez sterownik  STAG-400.8 DPI A1)

  • Obsługa czujnika ciśnienia PS04 Pro
  • Umożliwiono połączenie z OBD w pojazdach z napędem hybrydowym
  • Dodano nową opcję „Kompensacja od napięcia zasilania” (dostępna w zakładce zawansowane)
  • Usunięto problem zanikania dawek wtrysku benzyny po przełączeniu na gaz, który ujawnił się w aktualizacji 4.1.7 dla kodu ‘Ford M8 (1.5 EcoBoost)
  • Nowy kod ‘GM LLT (3.6)’ (wspierany przez sterownik STAG-400.6 DPI Model A1)
  • Kod silnika ‘BMW N55B30A (3.0T)’ został przeniesiony do sterownika STAG-400.6 Model A2 ‘EcoTec’

  • Aplikacja obsługuje nowy model sterownika STAG-400.4 DPI „B3”
  • Dodaliśmy opcję obsługi dezaktywacji cylindrów w pojazdach grupy VAG – „VW ACT” (Uwaga: Ta opcja jest dostępna wyłącznie w sterowniku STAG-400.4 DPI model „B3”)
  • Dodaliśmy nastawy konfiguracji wyjścia AUX (umożliwiają aktywację lub zasilanie zewnętrznych urządzeń – o niedużym zapotrzebowaniu na moc – w czasie pracy sterownika w trybie gaz)
  • Dodaliśmy funkcję pobierania VIN pojazdu poprzez połączenie OBD. Odczytany numer zapisywany jest automatycznie w stosownym polu  formularza dostępnego w zakładce „Info. o samochodzie”
  • Nastawa „ciepły start” jest dostępna globalnie (niezależnie od wybranego kodu silnika)
  • Funkcję autokalibracji rozbudowaliśmy o mechanizm detekcji kolejności zapłonów

  • Nowe kody silników: ‘Toyota M15A-FKS (1.5 VVT-iE)’, ‘Opel A20NFT(LHU) (2.0 T)’, ‘Subaru FA20FA (2.0 T)’, ‘VW CXB (1.8 TSI)’, ‘Alfa Romeo 939A.000 (3.2 JTS)’,  (1.6 PT)’, ‘Hyundai/Kia G3LC (1.0 TGDI)’, ‘BMW N55B30A (3.0T)’, ‘VW CHZ/DKL/DKR (1.0 TSI) Subaru FB25D (2.5)’.
  • Nowa nastawa: „filtr impulsu wtrysku (fałszywy dotrysk)”.

  • Nowe kody silników: ‘Hyundai/Kia G4KH (2.0 TGDI) (>2015r)’, ‘Toyota 8NR-FTS (1.2 VVT-iW D-4T)’, ‘JLR AJ126 (3.0)’, ‘Hyundai/Kia G4FJ (1.6 TGDI) GPF’, ‘BMW N20B20A (2.0T)’, ‘Nissan MR20DD (2.0)’,  ‘Suzuki K14C (1.4 BJ) ‘, ‘Ford/JLR 204PT (2.0 Si4)’
  • Nowa nastawa „Obsługa testu ciśnienia GMC” umożliwiające konfigurację rozwiązania przeciw zjawisku tzw. testu ciśnienia na biegu jałowym w pojazdach marek powiązanych z General Motors Company (tj. Buick, Cadillac, Chevrolet, Opel, Saab i inne).
  • Nowa nastawa „Silnik Boxer”, której uaktywnienie zmienia konfigurację wejść i emulacji wtryskiwaczy benzynowych z domyślnej, prawidłowej dla standardowych, rzędowych silników czterocylindrowych na wersję optymalną dla silników typu BOXER.
  • Nowa nastawa „Filtr impulsów wtrysku (zakłócenia z pary)”.
  • Dodano obsługę silników VALVETRONIC (nastawa „Typ silnika).
  • Nowa opcja autokalibracji:  „wymuszaj pomiar ciśnienia na listwie paliwowej”.
  • Dodano narzędzie diagnostyczne „rejestrator cyfrowy”

  • Udostępniono narzędzia konfiguracji rozszerzonej sterownika:
  • – Mapę przepłukiwania benzyną;
  • – Nastawy odcięcia i emulacji wtryskiwacza benzynowego;
  • – Nastawę typ emulacji ciśnienia;
  • – Nastawę ciśnienie benzyny.
  • Dodano nowe nastawy do konfiguracji wzbogacania benzyną przy wzroście obciążenia.

  • Dodano nową mapę kątowego opóźnienia wtrysku gazu
  • Nowa nastawa „minimalny wtrysk gazu” umożliwiająca określenie dolnego limitu dawki gazu, która może zostać podana przez wtryskiwacz.
  • Nowe kody silnika: ‘Nissan MR16DDT (1.6 DIG-T) ‘, ‘PSA EB2ADT (1.2 PT)

  • Udoskonalony mechanizm detekcji wtrysku gazu do wyłączonego cylindra
  • Nowe kody silnika: ‘Ford M8 (1.5 EcoBoost) ‘, ‘Ford M9 (1.5 EcoBoost)’, ’Ford NANO (2.7 EcoBoost)’

  • Dodano nowy opcjonalny tryb autokalibracji umożliwiający przeprowadzenie tego procesu z ominięciem etapu ustawiania domyślnych konfiguracji nastaw zależnych od kodu silnika.
  • Dodano mechanizm detekcji wtrysku gazu do wyłączonego cylindra.
  • Nowe kody silnika Hyundai/Kia G4LD (1.4 TGDI), Hyundai/Kia G4FD (1.6 GDI) GPF

  • Dodano nową nastawę (dostępna w zakładce „zaawansowane”) pozwalającą na konfigurację dolnego ograniczenia emulowanego ciśnienia listwy wtryskowej.

  • Nowy kod silnika Opel B20NHT(LTG) (2.0T)
  • Dodanie nowego trybu autokalibracji: „start z aktualnego mnożnika

  • Nowa nastawa „Wzmocnienie sygnału wtrysku” .
  • Nowy kod silnika Opel B14XFL(LE2) (1.4T)
  • Przywrócenie jako wspieranego kodu silnika Ford JQD (1.6 EcoBoost)

  • Modyfikacja domyślnej konfiguracji kodów ‘Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G) Euro 6d Temp’, ‘Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G)’ i ‘Mazda PY-VPS (2.5 Skyactiv-G)’ celem zmniejszenia spalania benzyny.
  • Modyfikacja domyślnej konfiguracji kodów ‘Mercedes 271.820(1.8 CGI, 115kW)’ i ‘VW CPKA/CPRA (1.8TFSI)’ w celu poprawienia stabilności odczytu czasów wtrysku benzyny
  • Nastawa ‘ciepły start’ wspierana przez kody ‘Ford USA (2.0 EcoBoost, 176kW)’ i ‘Mazda LF3F (2.0 DISI)’
  • Poprawka usuwająca problem blokowania połączenia z OBD jeśli w momencie włączenia stacyjki przełącznik był w trybie benzyna

  • Modyfikacja emulacji ciśnienia dla kodu „Ford Fusion USA (2.0 Ecoboost, 176kW)” ze względu na brak możliwości przeprowadzenia autokalibracji w niektórych egzemplarzach pojazdów wyposażonych w ten silnik
  • Dodano wsparcie kodu silnika „Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G) Euro 6d Temp”
  • Dodanie obsługi szybkiego łączenia/rozłączenia z OBD (poprzez kliknięcie na statusie połączenia w okienku OBD aplikacji PC)

  • Dodano wsparcie następujących kodów silnika (tylko w sterownikach „B2”):
    – G4KH – 2.0 TGDI – Hyundai/Kia (204kW)
    – K10C – 1.0 BJ – Suzuki SX4 S-Cross (82kW)

  • Poprawka przywracająca możliwość konfiguracji przeglądu sterowników STAG-400 DPI z firmware w wersji 3.4.0

  • Dodano opcję aktywacji ciągłego kasowania kodów usterek OBD. Także w czasie jazdy.
  • Dodano opcję filtra impulsów wtrysku,
  • Dodano wsparcie następujących kodów silnika:
    • VW BYT (1.8 TFSI)
    • VW CDHB (1.8 TFSI)
    • VW BPK (3.2 FSI)

  • Dodano nastawę: korekcja otwarcia wtryskiwaczy gazowych

  • Dodano nastawę: poziom impulsów (wtrysku).
  • Naprawiono problem z działaniem kodów MAZDA 2.0 DISI (LF3F) i MAZDA 2.3T DISI (L3VDT) w sterownikach w wykonaniu B1/B2.
  • Dodano właściwość blokowania automatycznego przełączania na gaz jeśli nie przeprowadzono (lub przynajmniej nie rozpoczęto autokalibracji). Nieskalibrowany sterownik będzie można przełączyć ręcznie poprzez przełącznik.

  • Dodano obsługę silników o kodach:
    • Ford UNCE (1.5 Ecoboost 118kW)
    • Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G)
    • VW AXX (2.0 TFSI 147kW)
    • VW BWK (1.4 TSI 110kW)
    • VW CJZD (1.2 TSI 81kW)
    • VW CXSA (1.4 TSI 90kW)
  • Dodano parametr ciśnienie rzeczywiste (czyli ciśnienie benzyny widziane od strony czujnika ciśnienia na listwie paliwowej)
  • Zmodyfikowano parametr ciśnienie benzyny, które od tej pory pokazuje ciśnienie widziane od strony PCM (emulowane w czasie pracy na gazie i rzeczywiste w czasie pracy na benzynie)

  • Uzupełniono listę wspieranych kodów silnika dla sterownika B2

  • Wprowadzono wsparcie silnika (STAG 400.4 DPI model B1):
    • 271.820(1,8_CGI)
  • Wycofano wsparcie silnika (STAG 400.4 DPI model B1):
    • Renault H5F (1.2 TCE)

  • Wprowadzono obsługę nowego sterownika STAG 400-4 model B1.
  • STAG 400 został wyposażony w autoadaptację znaną ze sterowników Q-Generacji.
  • Wprowadzono wsparcie dla poniższych kodów silników (STAG 400.4 DPI model A1 i B1):
    • 2AZ-FSE,
    • 939A6.000,
    • BLX,
    • CAEB
    • CCZA
    • G4FJ
    • TNCD,
    • Amerykański odpowiednik silnika TNCD.
  • Wprowadzono wsparcie dla poniższych kodów silników (STAG 400.4 DPI model B1):
    • A16XHT,
    • CHPA,
    • CZCA,
    • 5FV (EP6CDT) ECU Bosch,
    • 5FV (EP6CDT) ECU Sagem,
    • H5F (HRA2) EURO6,
    • SKYACTIV-G 2.5 (PY-VPS).
  • Wprowadzono wsparcie dla kodu silnika (STAG 400.8 DPI model A1):
    • BVJ,
    • Wycofano wsparcie silnika (STAG 400.4 DPI model A1):
      • JQDA,
      • JQDB,
      • Drobne poprawki w kodzie silnika G4NC
      • Zaktualizowano dokumentację:
      • Uwzględnienie w opisach wyprowadzeń, instrukcji i diagramach połączeniowych sterownika STAG 400.4 DPI model B1.
      • Dodano instrukcje emulatorów dedykowanych do STAG-400 DPI (ISE-Q, ISE-D4)
      • Dodano aneksy dla nowych kodów silników dla systemu STAG 400 DPI
        • ” Alfa Romeo 939A6.000 (1.9 JTS) „
        • ” VW BLX (2.0 FSI)”
        • „VW CAEB (2.0 TFSI)”
        • „VW CCZA (2.0 TFSI)”
        • „Ford TNCD (2.0 EcoBoost)”
        • „Ford Fusion USA (2.0 EcoBoost, 176kW)”
        • „VW CZCA (1.4 TSI)”
        • „Renault H5F Euro6 (1.2 TCe, 74/88kW)”
        • „PSA 5FV/EP6CDT (1.6 THP, ECU Bosh)”
        • „PSA 5FV/EP6CDT (1.6 THP, ECU Sagem)”
        • „Toyota 2AZ-FSE (2.4 VVTiD4)”
        • „Hyundai/Kia G4FJ (1.6 Turbo GDI)”
        • „VW BVJ (4.2 FSI)”
        • „Opel A16XHT/LVP (1.6 SIDI Turbo)”
        • „VW CHPA (1.4 TSI)”
        • „Mazda PY-VPS (2.5 Skyactiv-G)”
      • Rozszerzono zakładkę informacji o samochodzie o pola: „notatka”, „filtr oleju”, „filtr powietrza”, „filtr gazu”
      • Aktualizacja autokasownika błędów OBD – dodano kody P0440, P0153
      • Dodano język serbski
      • Aktualizacja języka węgierskiego
      • Zmieniono nazwę wskaźnika poziomu „WPGH” na „WPGH / WPL”
      • Dodano obsługę nowego WPG’a: WPGH malejący

  • Dodano możliwość automatycznego kasowania wybranych błędów OBD2/EOBD,
  • Dodano obsługę silników o kodach:
    • VW CAXC (1.4 TSI, 92 kW),
    • VW CPKA (1.8 TFSI, 125 kW),
    • VW CAUA (4,2 FSI, 260 kW),
    • Hyundai/Kia G4KJ (2.4 GDI, 141 kW),
    • GM LF1/LFW (3.0 SIDI, 190kW).

  • Dodana obsługa silników o kodach:
    – Ford Duratec-HE (2.0)
    – HD/Kia G4NC (2.0 GDI)

  • Dodana obsługa silników o kodach:
    • Ford JQDA oraz JQDB (1.6L)
    • VW BZB (1.8 TSI)
    • Nissan VK56VD (5.6L) – wymagany dedykowany zestaw
  • Dodane obsługiwane typy wtryskiwaczy gazowych:
    • AC W03
    • AC W02 BFC
    • Valtek 30 2 Ohm Plastic
    • Dymco Black
    • AEB I-PLUS
    • Landi Renzo MED Green
  • Wartość napięcia z czujnika wysokiego ciśnienia benzyny jest teraz wyświetlana w AC STAG (Monitor, grupa „Inne”)

  • Zmniejszone zużycie benzyny niektórych silników (wymagana ponowna Autokalibracja):
    • Mazda L3 VDT (2.3T),
    • Toyota 1AZ-FSE (2.0),
    • Opel A20NHT (2.0T),
    • VW BHK (3.6)
  • Dodana możliwość zwiększenia udziału benzyny w wybranych obszarach pracy silnika (mapa 3d),
  • Dodana automatyczna kalibracja wskazania poziomu gazu,
  • Monitor OBD został zastąpiony czytnikiem OBD umożliwiającym odczyt dowolnych parametrów,
  • Dodana mapa ręcznej korekcji od ciśnienia gazu,
  • Dodana mapa ręcznej korekcji od temperatury reduktora,
  • Dodane korekcje otwarcia poszczególnych wtryskiwaczy gazowych.

  • Dodano obsługę silników o kodach:
    – Opel A20NHT (2.0T, Insignia)
    – VAG group (4cyl, >1.6L, <2012r) (kod dedykowany dla grupy VAG).
  • Dodana możliwość wyboru typu czujnika temperatury reduktora,
    – AC TYP R01
    – CT-1K7
    – CT-10k
    – ZAVOLI ZETA
    – CT-4K7 LOVATO
    – KME
  • Rozszerzona lista czujników poziomu gazu,
    – WPG 4
    – CNG 201C – AC 5V
    – CNG 201C – AC 12V
    – WPG CNG AXIS
    – WPG CNG ESIGAS
  • Komunikacja z OBD jest aktywna tylko przy podłączonej aplikacji AC STAG (lub podłączonym rejestratorze parametrów),
  • Dodano opcję „Niepodłączona” przy wyborze typu sond lambda,

  • Dodano obsługę silników o kodach:
    – TOYOTA 1AZ-FSE (2.0 D4)
    – VW BDX (2.8 FSI)
  • Dodano obsługę wtryskiwaczy: – AC W02
    – AC W02 BFC
  • CAXA – poprawiona stabilność pracy na biegu jałowym oraz zmniejszone zużycie benzyny
  • BHK – wyeliminowane sporadyczne problemy z emulacją wtryskiwaczy benzynowych oraz poprawiona stabilność pracy na biegu jałowym
  • CDA – wyeliminowane sporadyczne problemy z emulacją wtryskiwaczy benzynowych przy zimnym silniku
  • Wyeliminowane sporadyczne zgłaszanie błędów wtryskiwaczy gazowych w momencie przełączania na gaz
  • Wyeliminowano sytuację, kiedy pomimo błędu centralka nie wydawała dźwięku

  • Wprowadzenie obsługi nowych silników
    – VW AUK
    – VW BHK
    – Hyundai G4FD
  • Mazda 2.3T – zmniejszenie spalania benzyny podczas pracy silnika na zasilaniu paliwem gazowym

  • Zmniejszono spalanie BAR i BVY
  • Nowa autokalibracja do BAR
  • Dodano obsługę silnika Mazda L3 VDT (2.3 Turbo)
Umów się na
pierwszy montaż
Skontaktuj się
Napisz
Do nas
formularz kontaktowy
Chcę znaleźć
Nowe kody
Program Rozszerzony +