Zmodyfikowano sposób konfiguracji emulacji ciśnienia, który od bieżącej wersji firmware będzie parametrem publicznym (nie ukrytym).
Dotychczasowa lista emulacji ciśnienia benzyny skojarzona z kodem silnika została skrócona do 4 różnych typów emulacji. Nowe typy to „Brak”, „Uniwersalna”, „Powielanie”, „Zmienna”.
Dodano nowy typ emulacji (SHPAE – STAG High Pressure Advanced Emulation), który dostępny jest w sterownikach wyposażonych w uniwersalne wejście impulsowe, dla wybranych kodów silnika (‘Hyundai/Kia G4LD (1.4 TGDI)’, ‘Hyundai/Kia G4FJ (1.6 TGDI) GPF’, ‘Hyundai/Kia G4FP (1.6 TGDI)’, ‘Hyundai/Kia G6DH (3.3 GDI)’, ‘Hyundai/Kia G6DJ (3.8 GDI)’, ‘Mazda PY-VPS (2.5 Skyactiv-G)’, ‘Opel A16XHT/LVP (1.6 SIDI Turbo)’, ‘Opel B20NHT(LTG) (2.0T)’.
Dodano nowe nastawy i opcje:
– grupa nastaw „Konfiguracja wejść AUX”,
– opcja „Odwrócone sterowanie pompą paliwa” rozszerzająca funkcjonalność „obsługi testu ciśnienia GMC”,
– nastawa „Górny limit emulacji ciśnienia”.
Usunięto mapę ograniczania ciśnienia emulowanego
Dodano nowy kod silnika ‘Hyundai/Kia G4FP (1.6 TGDI)’
Dodano nową opcję „Zablokuj wtrysk do wyłączonego cylindra” (dostępna w zakładce zawansowane)
Nowe kody silnika:
‘Subaru FA24F (2.4)’ (wspierany przez sterownik STAG-400.6 DPI Model A1)
‘GM LGX (3.6)’ (wspierany przez sterownik STAG-400.6 DPI A2 „EcoTec3”)
‘JLR AJ133 (5.0)’ (wspierany przez sterownik STAG-400.8 DPI A1)
Obsługa czujnika ciśnienia PS04 Pro
Umożliwiono połączenie z OBD w pojazdach z napędem hybrydowym
Dodano nową opcję „Kompensacja od napięcia zasilania” (dostępna w zakładce zawansowane)
Usunięto problem zanikania dawek wtrysku benzyny po przełączeniu na gaz, który ujawnił się w aktualizacji 4.1.7 dla kodu ‘Ford M8 (1.5 EcoBoost)
Nowy kod ‘GM LLT (3.6)’ (wspierany przez sterownik STAG-400.6 DPI Model A1)
Kod silnika ‘BMW N55B30A (3.0T)’ został przeniesiony do sterownika STAG-400.6 Model A2 ‘EcoTec’
Aplikacja obsługuje nowy model sterownika STAG-400.4 DPI „B3”
Dodaliśmy opcję obsługi dezaktywacji cylindrów w pojazdach grupy VAG – „VW ACT” (Uwaga: Ta opcja jest dostępna wyłącznie w sterowniku STAG-400.4 DPI model „B3”)
Dodaliśmy nastawy konfiguracji wyjścia AUX (umożliwiają aktywację lub zasilanie zewnętrznych urządzeń – o niedużym zapotrzebowaniu na moc – w czasie pracy sterownika w trybie gaz)
Dodaliśmy funkcję pobierania VIN pojazdu poprzez połączenie OBD. Odczytany numer zapisywany jest automatycznie w stosownym polu formularza dostępnego w zakładce „Info. o samochodzie”
Nastawa „ciepły start” jest dostępna globalnie (niezależnie od wybranego kodu silnika)
Funkcję autokalibracji rozbudowaliśmy o mechanizm detekcji kolejności zapłonów
Nowa nastawa „Obsługa testu ciśnienia GMC” umożliwiające konfigurację rozwiązania przeciw zjawisku tzw. testu ciśnienia na biegu jałowym w pojazdach marek powiązanych z General Motors Company (tj. Buick, Cadillac, Chevrolet, Opel, Saab i inne).
Nowa nastawa „Silnik Boxer”, której uaktywnienie zmienia konfigurację wejść i emulacji wtryskiwaczy benzynowych z domyślnej, prawidłowej dla standardowych, rzędowych silników czterocylindrowych na wersję optymalną dla silników typu BOXER.
Nowa nastawa „Filtr impulsów wtrysku (zakłócenia z pary)”.
Dodano obsługę silników VALVETRONIC (nastawa „Typ silnika).
Nowa opcja autokalibracji: „wymuszaj pomiar ciśnienia na listwie paliwowej”.
Dodano nowy opcjonalny tryb autokalibracji umożliwiający przeprowadzenie tego procesu z ominięciem etapu ustawiania domyślnych konfiguracji nastaw zależnych od kodu silnika.
Dodano mechanizm detekcji wtrysku gazu do wyłączonego cylindra.
Nowe kody silnika Hyundai/Kia G4LD (1.4 TGDI), Hyundai/Kia G4FD (1.6 GDI) GPF
Dodano nową nastawę (dostępna w zakładce „zaawansowane”) pozwalającą na konfigurację dolnego ograniczenia emulowanego ciśnienia listwy wtryskowej.
Nowy kod silnika Opel B20NHT(LTG) (2.0T)
Dodanie nowego trybu autokalibracji: „start z aktualnego mnożnika
Nowa nastawa „Wzmocnienie sygnału wtrysku” .
Nowy kod silnika Opel B14XFL(LE2) (1.4T)
Przywrócenie jako wspieranego kodu silnika Ford JQD (1.6 EcoBoost)
Modyfikacja domyślnej konfiguracji kodów ‘Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G) Euro 6d Temp’, ‘Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G)’ i ‘Mazda PY-VPS (2.5 Skyactiv-G)’ celem zmniejszenia spalania benzyny.
Modyfikacja domyślnej konfiguracji kodów ‘Mercedes 271.820(1.8 CGI, 115kW)’ i ‘VW CPKA/CPRA (1.8TFSI)’ w celu poprawienia stabilności odczytu czasów wtrysku benzyny
Nastawa ‘ciepły start’ wspierana przez kody ‘Ford USA (2.0 EcoBoost, 176kW)’ i ‘Mazda LF3F (2.0 DISI)’
Poprawka usuwająca problem blokowania połączenia z OBD jeśli w momencie włączenia stacyjki przełącznik był w trybie benzyna
Modyfikacja emulacji ciśnienia dla kodu „Ford Fusion USA (2.0 Ecoboost, 176kW)” ze względu na brak możliwości przeprowadzenia autokalibracji w niektórych egzemplarzach pojazdów wyposażonych w ten silnik
Dodano wsparcie kodu silnika „Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G) Euro 6d Temp”
Dodanie obsługi szybkiego łączenia/rozłączenia z OBD (poprzez kliknięcie na statusie połączenia w okienku OBD aplikacji PC)
Naprawiono problem z działaniem kodów MAZDA 2.0 DISI (LF3F) i MAZDA 2.3T DISI (L3VDT) w sterownikach w wykonaniu B1/B2.
Dodano właściwość blokowania automatycznego przełączania na gaz jeśli nie przeprowadzono (lub przynajmniej nie rozpoczęto autokalibracji). Nieskalibrowany sterownik będzie można przełączyć ręcznie poprzez przełącznik.
Dodano obsługę silników o kodach:
Ford UNCE (1.5 Ecoboost 118kW)
Mazda PE-VPS (2.0 Skyactiv-G)
VW AXX (2.0 TFSI 147kW)
VW BWK (1.4 TSI 110kW)
VW CJZD (1.2 TSI 81kW)
VW CXSA (1.4 TSI 90kW)
Dodano parametr ciśnienie rzeczywiste (czyli ciśnienie benzyny widziane od strony czujnika ciśnienia na listwie paliwowej)
Zmodyfikowano parametr ciśnienie benzyny, które od tej pory pokazuje ciśnienie widziane od strony PCM (emulowane w czasie pracy na gazie i rzeczywiste w czasie pracy na benzynie)
Uzupełniono listę wspieranych kodów silnika dla sterownika B2
Wprowadzono wsparcie silnika (STAG 400.4 DPI model B1):
271.820(1,8_CGI)
Wycofano wsparcie silnika (STAG 400.4 DPI model B1):
Renault H5F (1.2 TCE)
Wprowadzono obsługę nowego sterownika STAG 400-4 model B1.
STAG 400 został wyposażony w autoadaptację znaną ze sterowników Q-Generacji.
Wprowadzono wsparcie dla poniższych kodów silników (STAG 400.4 DPI model A1 i B1):
2AZ-FSE,
939A6.000,
BLX,
CAEB
CCZA
G4FJ
TNCD,
Amerykański odpowiednik silnika TNCD.
Wprowadzono wsparcie dla poniższych kodów silników (STAG 400.4 DPI model B1):
A16XHT,
CHPA,
CZCA,
5FV (EP6CDT) ECU Bosch,
5FV (EP6CDT) ECU Sagem,
H5F (HRA2) EURO6,
SKYACTIV-G 2.5 (PY-VPS).
Wprowadzono wsparcie dla kodu silnika (STAG 400.8 DPI model A1):
BVJ,
Wycofano wsparcie silnika (STAG 400.4 DPI model A1):
JQDA,
JQDB,
Drobne poprawki w kodzie silnika G4NC
Zaktualizowano dokumentację:
Uwzględnienie w opisach wyprowadzeń, instrukcji i diagramach połączeniowych sterownika STAG 400.4 DPI model B1.
Dodano instrukcje emulatorów dedykowanych do STAG-400 DPI (ISE-Q, ISE-D4)
Dodano aneksy dla nowych kodów silników dla systemu STAG 400 DPI
” Alfa Romeo 939A6.000 (1.9 JTS) „
” VW BLX (2.0 FSI)”
„VW CAEB (2.0 TFSI)”
„VW CCZA (2.0 TFSI)”
„Ford TNCD (2.0 EcoBoost)”
„Ford Fusion USA (2.0 EcoBoost, 176kW)”
„VW CZCA (1.4 TSI)”
„Renault H5F Euro6 (1.2 TCe, 74/88kW)”
„PSA 5FV/EP6CDT (1.6 THP, ECU Bosh)”
„PSA 5FV/EP6CDT (1.6 THP, ECU Sagem)”
„Toyota 2AZ-FSE (2.4 VVTiD4)”
„Hyundai/Kia G4FJ (1.6 Turbo GDI)”
„VW BVJ (4.2 FSI)”
„Opel A16XHT/LVP (1.6 SIDI Turbo)”
„VW CHPA (1.4 TSI)”
„Mazda PY-VPS (2.5 Skyactiv-G)”
Rozszerzono zakładkę informacji o samochodzie o pola: „notatka”, „filtr oleju”, „filtr powietrza”, „filtr gazu”